MECLİS ÜYESİ TOPALOĞLU, SÜRDÜRÜLEBİLİR FINDIK ZİRVESİ’NE KATILDI


İstanbul Ticaret Borsası Meclis Üyesi Çetin Topaloğlu, Sürdürülebilirlik Akademisi ve Ferrero Fındık iş birliğinde düzenlenen “Sürdürülebilir Fındık Zirvesi”ne katıldı.

Fairmont Quasar İstanbul’da gerçekleştirilen zirvede; sürdürülebilir fındık üretimi, iyi tarım uygulamaları, üretici deneyimleri ve sosyal sürdürülebilirlik başlıkları sektör temsilcileri, kamu kurumları, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla ele alındı.

Program kapsamında düzenlenen “İyi Tarım Uygulamaları” paneli, tarım ve gıda editörü İrfan Donat’ın moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Panelde; Tarım ve Orman Bakanlığı Bitki Sağlığı ve Karantina Daire Başkanı Yalçın Ocak, Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğünden Dr. Ebru Gümüş ile Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesinden Prof. Dr. Celal Tuncer, iyi tarım uygulamaları ve bitki sağlığı alanındaki değerlendirmelerini paylaştı.

Zirvede ayrıca “Üreticinin Gözünden” başlıklı oturumda fındık üreticilerinin saha deneyimleri aktarılırken, “İyi Sosyal Uygulamalar” panelinde sosyal güvenlik, çalışma hayatı, eğitim gönüllülüğü ve uluslararası standartlar çerçevesinde sürdürülebilir üretim süreçleri değerlendirildi.

Sürdürülebilir fındık üretiminin ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarıyla ele alındığı zirvede, sektörün geleceğine yönelik iş birliği imkânları ve iyi uygulama örnekleri değerlendirildi.